Hora (Solo Hasaposerviko) Giorgos Zampetas (1968)
Greek Translation:
Η ιστορία του Χασαποσέρβικου χορού.
Ο χασαποσέβικος ή σέρβικος που κι η ονομασία του ακόμα δείχνει την προέλευσή του, είναι ένας γρήγορος ρυθμός και παρουσιάζει ενδιαφέρoν μόνο απ’ τη μεριά της δεξιοτεχνίας των εκτελεστών και του χορευτή.
Το χασαποσέρβικο αποτελεί μετασχηματισμένο και διευρυμένο χορευτικό μοτίβο του χασάπικου, που επηρεάστηκε από τις μουσικές επιδράσεις, άλλων λαών της βαλκανικής και της Ανατολικής Ευρώπης.
Οι λαοί αυτοί ταξίδευαν στα μεγάλα αστικά κέντρα και στα λιμάνια της Μικράς Ασίας και της Ανατολικής Θράκης για λόγους εμπορικούς ή επαγγελματικούς. Περιπλανώμενοι μουσικοί, πολλοί εξ αυτών ήταν τσιγγάνοι που έπαιζαν στα καφέ-αμάν, διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στις αλληλεπιδράσεις της μουσικής, αλλά και του χορού των λαών της περιοχής.
Δεν υπάρχουν στοιχεία για τι ποιανού λαού μουσική επηρέασε ποιόν. Ο τύπος αυτού του γρήγορου χασάπικου μοιάζει δομικά με τον χασάπικο, αποδίδεται με μέτρο 2/4 και πολύ γρήγορη ρυθμική αγωγή 140- 160 χτύπων ανά μέτρο μουσικής.
Το βασικό μοτίβο του κατά διαστήματα παρουσιάζεται παραλλαγμένο, αλλά ταυτόχρονα συντονισμένο με μοτίβα που μοιάζουν σε αυτά των χορών των Σέρβων, των Ρουμάνων και των Σλάβων της Ανατολικής Ευρώπης. Ο χασαποσέρβικος είναι αναμφισβήτητα, χορός σλαβικής προέλευσης.
Δεν είναι τυχαίο που ο χασαποσέρβικος μοιάζει με κοζάκικος χορός. Ο Χασαποσέρβικος έχει πολλές ομοιότητες με τον χασάπικο.
Στο ρεμπέτικο τραγούδι οφείλει το χασαποσέρβικο όπως και το χασάπικο, την εξέλιξή του. Ο χασαποσέρβικος σαν χορός χορεύεται πολύ εύκολα από οποιονδήποτε, εύκολα μπορεί κάποιος που δεν τον γνωρίζει καθόλου να τον ακολουθήσει, σε αντίθεση με τον χασάπικο.
Γενικά θεωρείται πολύ εύκολος χορός με πολύ εύκολο ρυθμό. Μόνο η μεγάλη επιδεξιότητα των χορευτών, σε πολύπλοκες χορευτικές κινήσεις εντυπωσιάζει τον θεατή. Χαρακτηριστική περίπτωση, τα γρήγορα μέρη από το συρτάκι. Πολλοί μπερδεύουν τον χασαποσέρβικο με το συρτάκι και τον χασάπικο, ιδίως οι ξένοι που αποκαλούν και τους δύο αυτούς χορούς συρτάκι, λόγω της δημοφιλίας του στο εξωτερικό.
Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι ο χορός είναι δώρο των θεών προς τον άνθρωπο.
English Translation:
The History of Hassa-Serbian Dance.
The Hasaposhevik or Serbian, whose name still shows its origin, is a fast pace and is interesting only from the side of the skill of the performers and the dancer.
Hasaposervicus is a transformed and expanded dancing motif of the Hasapic, influenced by the musical influences of other peoples of Balkan and Eastern Europe.
These peoples traveled to the large urban centers and ports of Asia Minor and East Thrace for commercial or professional reasons. Wandering musicians, many of whom were gypsies playing in cafe-aman, played an important role in the interactions of music and the dance of the peoples of the region.
There is no evidence of what kind of music people influenced who. The type of this quick buttock resembles a hamper, with a 2/4 meter and very fast rhythmic treatment of 140-160 beats per meter of music.
Its basic pattern from time to time is varied, but at the same time coordinated with motifs resembling those of the dances of the Serbs, Romanians and Slavs of Eastern Europe. The Hasaposervic is undoubtedly a dance of Slavic origin.
It is no coincidence that the Hasapo-Serbian is like Cossack dance. Hasaposervikos has many similarities to the butcher.
In the rebetiko song owes the hapausty as the hoax, its evolution. Hassapo-Serbian as a dance is very easy to dance from anyone, it’s easy for someone who does not know him at all to follow him, unlike the bastard.
It is generally considered very easy to dance at a very easy pace. Only the great skill of the dancers, in complex dancing movements, impresses the viewer. Typical case, fast parts from the syringe. Many confuse the chasapervir with the Syrtaki and the Hasapiko, especially the foreigners who call these two dynasties a syrtaki because of its popularity abroad.
Ancient Greeks believed that dance is a gift of gods to man.
